Pasaulinė regėjimo diena

akys

Kasmet antrasis spalio ketvirtadienis (šiais metais tai spalio 12-oji) minimas kaip pasaulinė regėjimo diena.

Regėjimas yra viena nuostabiausių žmogaus organizmo funkcijų, kuri leidžia pažinti mus supantį pasaulį. Dažnai net nesusimąstome, kaip turime tausoti akis, saugoti ir joms padėti. Akys suteikia mums iki 80% informacijos apie supančią aplinką. Iš visų žmogaus kūne dirbančių raumenų akies raumenys yra aktyviausi. Akys pervargsta nuo skaitymo prastai apšviestoje vietoje, nuo ilgo darbo kompiuteriu, nesilaikant darbo ir poilsio režimo. Joms taip pat kenkia užterštas ar sausas oras, ultravioletiniai spinduliai, ryškus apšvietimas, akinių nenešiojimas prastai matant, ilgas, iš nedidelio atstumo, televizoriaus žiūrėjimas.

Kaip rūpintis savo akims:

  • Pasirūpinkite tinkama mityba. Maisto produktuose turi būti pakankamas vitaminų kiekis, pats maistas – įvairus: valgykite daug šviežių geltonos ir oranžinės spalvos vaisių bei daržovių (morkų (būtinai sumaišytų su aliejumi), papajų, mangų), mėlynių, melionų, aviečių, žemuogių, raudonųjų ir žaliųjų paprikų, kopūstų, brokolių, bulvių, kurie yra vitamino C šaltiniai.
  • Neskaitykite valgydami, važiuodami ar gulėdami lovoje.
  • Kompiuteriu dirbkite ir televizorių žiūrėkite ribotą laiką.
  • Nepertraukiamai dirbti kompiuteriu ir žiūrėti televizorių galima ne daugiau kaip 1 val.
  • Dirbant kompiuteriu 8 val. darbo dieną, kas valandą 5 – 10 min. leiskite akims pailsėti (rekomenduojama atlikti specialią akių mankštą). Atstumas iki monitoriaus turi būti ne mažesnis kaip 40 cm, monitorius turi būti pastatytas taip, kad žvilgsnis būtų nukreiptas šiek tiek žemyn ar vienodame akių lygyje.
  • Reguliariai tikrinkitės regėjimą.

Atkreipkite dėmesį, jeigu jūsų akys:

  • Paraudo, niežti;
  • Dažniau mirksi, tapo dirglesnės;
  • Neryškiai mato;
  • Ašaroja, traiškanoja ar jaučiamas akių sausumas.

Akių mankšta:

Akių mankštos pratimai mažina akių įtampą, gerina regėjimą, stiprina akių raumenis.

• 10 kartų greitai mirksėkite;

• stipriai užmerkite ir atmerkite akis, kartokite 5 kartus;

• žiūrėkite porą sekundžių žemyn ir staigiai pakelkite žvilgsnį aukštyn. Kartokite 5 kartus;

• užmerkite vieną akį, o kitą plačiai atmerkite. Po 5 kartus;

• galvą laikykite tiesiai ir žiūrėkite į kairę, vėliau į dešinę. Kartokite 5 kartus;

• žvelkite į tolį 5 sekundes, vėliau 5 sekundes žiūrėkite į artimą objektą, esantį 30 cm atstumu, pvz., pirštą. Kartotite 5 kartus;

• sukite užmerktų akių žvilgsnį aplinkui – iš pradžių pagal laikrodžio rodyklę, po to – prieš laikrodžio rodyklę. Kartokite po 5 kartus.